12-08-2010 Javier Guerra presentou as inversións para este ano 2010 na visita a un dos establecementos adheridos, Casa Tito, no concello pontevedrés de Ponteareas
A ConsellerÃa de EconomÃa e Industria, a través da Dirección Xeral de Comercio, está traballando no impulso do comercio rural, dotando de máis e mellores servizos á poboación residente nas aldeas e vilas galegas. Froito deste obxectivo, o departamento autonómico destinou neste ano máis dun millón de euros para o impulso da Rede de Comercio Rural Galego. O titular deste departamento, Javier Guerra, visitou hoxe un dos establecementos adheridos, Casa Tito, no concello pontevedrés de Ponteareas. No acto tamén estiveron presentes a directora xeral de Comercio, Nava Castro, e o director- xerente de Galicia Calidade, Carlos Vila.
O proxecto conta na actualidade con 35 establecementos adheridos e as previsións son que a finais do ano 2010 se poda chegar ao medio centenar. O conselleiro destacou os obxectivos que se marcou o departamento que dirixe de cara ao 2010-2013 e que recentemente foron presentados no Plan Ãgora. A este respecto sinalou que o goberno autonómico pretende fomentar os proxectos que activen a rexeneración e modernización dos establecementos de comercio rural, tanto en imaxe como na incorporación de elementos de innovación, obxectivos cos que naceu a Rede de Comercio Rural Galego.
Guerra remarcou a necesidade de innovar fórmulas comerciais que melloren a calidade dos servizos e a competitividade dos establecementos comerciais situados no rural, apoiando activamente a creación de comercios novos en zonas cun menor nivel de oferta comercial.
Requisitos para fomar parte da RedePara incorporarse á Rede de Comercio Rural Galego o establecemento ten que estar situado en núcleos de menos de 1.500 habitantes naqueles concellos que superen os 5.000 habitantes. No caso de ser un municipio que non alcance ese número de habitantes poderÃa estar situado en calquera núcleo de pobación. Todas as persoas cando vaian a un establecemento de comercio rural deben saber que se van atopar unha serie de produtos e servizos mÃnimos. É básica a diversificación nas referencias ofrecidas na procura de viabilidade do establecemento, porque é mesmo unha demanda dos residentes do rural.
Todos os establecementos adheridos contarán pois con produtos frescos locais, produtos de denominación de orixe, indicación xeográfica protexida e denominación xeográfica, produtos ecolóxicos rexistrados no CRAEGA, produtos de primeira necesidade, droguerÃa e bazar, produtos de artesáns inscritos no Rexistro Xeral de ArtesanÃa de Galicia. En canto aos servizos, as tendas multiservizo contarán con servizos adicionais mÃnimos á compra: pedido por teléfono, servizo a domicilio, pago con tarxeta, servizo de hostalerÃa, servizo de internet, punto información turÃstica ou mesmo reserva de actividades de ocio situadas próximas ao establecemento.
Por outra banda, a ConsellerÃa de EconomÃa e Industria ven de conceder máis de 1,8 millóns de euros á modernización e implantación de comercios situados nas zonas rurais de Galicia, asà como en diversas rutas do Camiño de Santiago co obxectivo fundamental de dinamizar a actividade comercial nos concellos con poboación inferior a 10.000 habitantes ou núcleos rurais ubicados en concellos de máis de 10.000 habitantes.
A resolución desta orde de axudas, que supón un incremento de case un 27% con respecto á anterior, beneficia a un total de 283 comerciantes de 129 concellos das catro provincias galegas, “nun novo impulso para promocionar e incentivar a modernización e a implantación de comercios situados en zonas rurais de Galicia, asà como en diversas rutas do Camiño de Santiagoâ€.
Para coñecer máis información sobre a Rede de Comercio Rural Galego poden visitar a páxina web www.comercioruralgalego.es.